COVID-19 har ställt till det rejält runt om vi världen. Inte minst för människor som ska ut och resa inom snar framtid. Länder stänger sina gränser, flygbolag ställer in sina flyg och folk blir av med väldigt mycket pengar. Är det så att du har bokat en resa så hör av dig direkt till ditt flygbolag eller din resebyrå och se vad dom har för policy gällande detta. Säger dom att du inte kan få några pengar tillbaka så ska du kontakta den kortutgivaren du bokade resan med.
Bokat resa med kreditkort
Har du bokat din resa med ett kreditkort är chansen större att du kan få tillbaka dina pengar än vad det är om du har köpt det med ditt vanliga bankkort. Ett kreditkort har oftast mycket bättre avbeställningsskydd än vad andra har.
Vi önskar dig som läser detta all lycka till med att få tillbaka det du har lagt ut, alternativt att du kan få boka om din resa till ett datum längre fram i tiden.
card-image | card-info | card-numbers | cart-button |
---|---|---|---|
Revolut Standard⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
|
| Läs mer och ansök |
Avboka med Norwegian
Just nu har Norwegian fri avbokning på resor som du bokar mellan 6-22 mars. Detta för att du som konsument inte ska behöva vara rädd för att boka en resa. Ingen vet vad framtiden har att komma med, förhoppningsvis går detta över inom kort.
Vi på Brakreditkort.se vill samtidigt passa på att påminna alla om att inte vara ute bland folk i onödan, just för att minimera smittspridning. Samt att inte bunkra på dig med saker som du inte behöver, detta ställer till det för andra i samhället. En bra tumregel kan vara att ha varor hemma för att klara sig i en vecka, mer behövs väldigt sällan. Känner du symptom så se till att inte ta dig till affären, beställ istället hem varor via tjänster som Mathem, Mat.se, ICA, Hemköp osv.
Resa inbokad långt framöver
Har du en resa bokad i maj och framöver bör du avvakta med att kontakta ditt flygbolag eller resebyrå. Det finns människor som har en resa inbokad imorgon som har väldigt mycket mer att stå i än vad du har. Vi förstår din stress, men visa lite respekt mot andra och låt de ”gå före”. Resebolagen skriver tydligt på sina hemsidor vad som gäller i allra flesta fall, gå på den informationen först och kontakta sedan.
card-image | card-info | card-numbers | cart-button |
---|---|---|---|
| Läs mer och ansök här |